Waar zouden we zijn zonder social media?

De sociale media zijn uitgegroeid tot niet alleen een plaats om anderen te laten weten en zien wat je op dit moment aan het doen bent, maar ook om reclame te maken voor je bedrijf. En hiermee wordt niet alleen het openen van een Facebook pagina bedoeld; met social media kun je zoveel meer. Ga je als bedrijf social media marketing toepassen, dan zal je zien dat dit een doelgerichte, goedkope en meetbare manier is om je onderneming zichtbaar te maken.

Het juiste publiek

Van iedere internetgebruiker wordt automatisch een profiel opgeslagen waarin informatie staat als leeftijd, woonplaats, geslacht en huwelijkse status. Hierin kun je echter ook vinden waar deze personen de laatste tijd interesse in hebben getoond. Je kunt dus een advertentie plaatsen, bijvoorbeeld op Facebook, die alleen zichtbaar is voor jouw doelgroep en dan de gebruikers in die doelgroep die geïnteresseerd zijn in jouw product. Door op deze manier te filteren, kun je doelgerichter adverteren en meer klanten winnen.

De prijs

Daarnaast is social media marketing aanzienlijk goedkoper dan een advertentie plaatsen in de krant. Je bent dus niet afhankelijk van één oplage en een krant die makkelijk aan de kant gelegd kan worden. Je advertentie blijft een bepaalde tijd zichtbaar en alleen voor degenen die jij hebt uitgekozen.

Statistieken

Vanaf het moment dat jouw social media marketing campagne live gaat, krijg je toegang tot de statistieken. Je kunt hierin bijvoorbeeld zien hoeveel mensen op jouw advertentie hebben geklikt en hoeveel hiervan overgegaan zijn op een aankoop. Plaats je een advertentie in de krant, dan wordt dit achteraf pas duidelijk. Nu heb je de mogelijkheid dit live te volgen en eventueel veranderingen te maken als je er achter komt dat er iets beter kan. Heb je je nog niet verdiept in deze krachtige manier van adverteren, dan is het nu tijd om hier iets aan te doen.